رئیس جمهور اصلح

🔹چند مدتی است که در فضای انتخاباتی کشور ، صحبت دعوت کردن از آیت الله رئیسی برای حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری ، مطرح می باشد .

🔹در میان نیروهای انقلابی ، عده ای با این موضوع موافق نیستند و استدلال می کنند که قوه قضائیه نیز جای بسیار مهمی است و اصلاحات و اقدامات انقلابی که ایشان در قوه قضائیه شروع کرده باید توسط ایشان ادامه یابد . از سوی دیگر ، چون ایشان از مقام معظم رهبری حکم دارند ، پس باید در همان سمت ریاست قوه قضائیه بمانند و اگر وارد صحنه انتخابات شوند ، این به معنای بی احترامی به حکم مقام معظم رهبری می باشد .

🔹پاسخ این دوستان دلسوز و انقلابی را خود مقام معظم رهبری در سخنان اول فروردین ۱۴۰۰ خود ، این گونه بیان داشته اند :

🔷« رئیس‌جمهور از همه‌ی مدیریّتهای کشور پُرمشغله‌‌تر و پُرمسئولیّت‌‌تر است؛ تقریباً همه‌ی مراکز مدیریّتی کشور در اختیار رئیس‌جمهور است؛ یعنی فرض کنید که قوّه‌ی قضائیّه یا دستگاه‌های نظامی خب مدیریّتهایی دارند؛ اینها در قبال مدیریّتهایی که در قوّه‌ی مجریّه هست یک اندکی بالاتر از صفرند یا چند درصدِ مختصرند. عمده‌ی نزدیک به همه‌ی مدیریّتهای کشور که هزاران مدیریّت است، در اختیار رئیس قوّه‌ی مجریّه است. همه‌ی بودجه‌ی مصوّب کشور در اختیار رئیس‌جمهور است، چون رئیس [سازمان] برنامه و بودجه معاون رئیس جمهور است و مستقیم زیر نظر ریاست جمهوری است. امکانات حکومتی کشور هم همین طور، اکثر و اغلب در اختیار رئیس جمهور است. بنابراین، مدیریّتهای دیگر در جنب قوّه‌ی مجریّه در واقع چیزی نیستند. ریاست جمهوری یک چنین جای مهمّی است.»

🔹ملاحظه می فرمائید که رهبری نظام ، مدیریت و مسئولیت قوه قضائیه را در مقابل مدیریت و مسئولیت قوه مجریه ، اندکی بالاتر از صفر می دانند . یعنی اهمیت مدیریت قوه مجریه ، دهها برابر قوه قضائیه می باشد . یعنی اگر یک رئیس جمهور مؤمن و متعهد بر سر کار بیاید ، اکثر مشکلات و معضلات کشور قابل حل می باشند و در عین حال از حجم عظیم پرونده های ورودی به قوه قضائیه نیز کاسته خواهد شد .

🔹همچنین توجه داشته باشید در سال ۹۶ نیز در حالی که جناب آقای رئیسی از سوی مقام معظم رهبری حکم ریاست آستان قدس رضوی را داشتند ، با اجازه ایشان در انتخابات شرکت کردند .

🔷مقام معظم رهبری همچنین در سخنان اول فروردین خود ، خصوصیات رئیس‌جمهور مطلوب را چنین بر می شمرند :

۱ ـ باکفایت باشد، دارای مدیریّت و کفایت مدیریّت باشد.

۲ ـ با ایمان باشد؛ اگر بی‌ایمان بود، نمی شود به او اعتماد کرد؛ آدم بی‌ایمان کشور را، منافع کشور را و مردم را یک وقتی می فروشد.

۳ ـ عدالت‌خواه باشد، ضدّفساد باشد؛ این یکی از مهم‌ترین خصوصیّاتی است که بایست در رئیس‌جمهور وجود داشته باشد که به معنای واقعی کلمه به دنبال اجرای عدالت باشد و به معنای حقیقی کلمه با فساد بخواهد مبارزه کند.

۴ ـ دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد؛ یعنی با عملکرد اُتوکشیده نمیشود کار کرد؛ با این همه مسائل اساسی‌ای که در کشور وجود دارد، یک حرکت جهادی و انقلابی لازم است؛ بایستی عملکردش این جوری باشد.

۵ ـ به توانمندی‌های داخل معتقد باشد.

۶ ـ به جوانان معتقد باشد، جوانها را قبول داشته باشد، جوانها را به عنوان پیشران حرکت عمومی کشور بشناسد و به آنها اعتماد کند.

۷ ـ مردمی باشد.

۸ ـ امیدوار باشد؛ آدمِ مأیوس و بدبین و با نگاه تلخ به آینده و تاریک به آینده نباشد.
🔹می توان با اطمینان گفت که همه خصوصیات فوق ، در آیت الله رئیسی وجود دارد . ایشان یک فرد مؤمن ، با کفایت ، مردمی ، امیدوار ، معتقد به جوانان و توانمندی های داخلی ، دارای عملکرد انقلابی و جهادی ، و عدالت خواه و ضد فساد می باشد .

🔹ایشان عملکرد انقلابی و عدالت خواهانه و ضد فساد خود را در برخورد با حسین فریدون ( برادر حسن روحانی ) ، مهدی جهانگیری ( برادر اسحاق جهانگیری ) ، شبنم نعمت زاده ( دختر وزیر اسبق حسن روحانی ) ، محمد هادی رضوی ( داماد وزیر حسن روحانی ) ، اکبر طبری ( مدیر اجرایی سابق حوزه ریاست سابق قوه قضائیه ) و عیسی شریفی ( معاون سابق محمد باقر قالیباف ) ، به خوبی نشان داد .

🔹البته تأیید خصوصیات مثبت آیت الله رئیسی ، به معنای نفی ویژگی های مثبت دیگر عزیزان انقلابی مانند دکتر سعید جلیلی ، دکتر سعید محمد ، دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی و … نیست ؛ بلکه جناب آقای رئیسی می توانند از این نیروهای انقلابی نیز در دولت خود استفاده کنند تا یک کابینه انقلابی و دلسوز و کارآمد را تشکیل دهند .

🔹لذا به نظر می رسد که نخبگان حوزوی و دانشگاهی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشکل های مردمی ، بایستی از آیت الله رئیسی درخواست کنند که به عنوان یک تکلیف شرعی ، در صحنه انتخابات شرکت کنند تا کشور از این اوضاع نابسامان نجات یابد .

دیدگاهتان را بنویسید