زندانی شدن حسن عباسی با شکایت وزارت اطلاعات

در مرداد ۹۸، استاد حسن عباسی با شکایت وزارت اطلاعات به زندان رفت . بهانه شکایت نیز این بود که چرا جناب آقای عباسی ، قبلاً در یکی از سخنرانی هایشان از وزیر اطلاعات سؤال کرده بود که “چرا کانال ضد انقلابی آمد نیوز علیه رهبری نظام ، شورای نگهبان ، قوه قضائیه ، سپاه پاسداران و عناصر انقلابی ، لجن پراکنی می کند ، اما هنگامی که از رئیس جمهور و وزیر اطلاعات نام می برد ، از آنها با احترام یاد می کند !؟ چه رابطه ای میان رئیس جمهور و وزیر اطلاعات با این کانال ضد انقلابی وجود دارد ؟ “

متأسفانه وزیر اطلاعات به جای پاسخ دادن به این سؤال ، اقدام به شکایت از جناب آقای عباسی می کند !

جناب آقای علوی ! آیا شما نگفته بودید که تشکیلات اطلاعاتی برای نگیر و نبند است ؟!
آیا یک سال قبل نگفته بودید که “با متخلفان اقتصادی نباید برخوردهای قهرآمیز کرد بلکه باید با توجیه و راهنمایی از انحراف فعالان اقتصادی جلوگیری کرد ” ؟!
آیا راهکار دستگیری و زندانی کردن بدهکاران بانکی و فعالان اقتصادی متخلف را اشتباه ندانسته بودید ؟!
حال چگونه کسی که معتقد است تشکیلات اطلاعاتی برای نگیر و نبند است و با مفسدین اقتصادی نباید برخورد قهرآمیز کرد و نباید آنان را دستگیر و زندانی کرد ، اما علیه یک استاد دانشگاه که جزو معدود نخبگان استراتژیست نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد ، صرفاً به خاطر یک سؤال و یک انتقاد ، اعلام شکایت می کند و نهایتاً باعث زندان رفتن وی می شوند ؟!
به راستی جناب آقای علوی ، آیا در میان تمام اساتید و متفکرین جناح های مدعی اصلاح طلبی و اعتدال گرایی ، حتی یک نفر استراتژیست مانند جناب آقای حسن عباسی سراغ دارید ؟

جناب آقای علوی ! شعارهای جنابعالی مبنی بر دفاع از آزادی بیان و بوسیدن لب منتقدان را باور کنیم ، یا این عملکردتان را ؟! البته در دولت مدعی اصلاح طلبی و اعتدال گرایی ، که رئیس جمهورش بارها و بارها شعار دفاع از آزادی بیان و پناه بردن به خداوند از بستن دهان منتقدان را داده ، اما در عمل ، بیشترین توهین ها و تهمت ها و تحقیرها و تهدیدها را نسبت به منتقدین دلسوز داخلی روا داشته و هر ساله با طرح دهها شکایت از منتقدین ، آنها را به دادگاه کشانده ، از وزیر چنین دولتی طبعاً غیر از این هم نباید توقع داشت .

سال گذشته ، جناب آقای دکتر زاکانی ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ، در یک توئیت خود نوشت : ” پنج سال پیش به آقای علوی گفتم برخی حرف های رئیس و حراست سازمان انرژی اتمی ، مثل حرف های نخست وزیر اسرائیل است و جواب شنیدم همه حرف های نخست وزیر اسرائیل بد نیست !”

جناب آقای علوی ! اگر این سخنان جنابعالی را در کنار مطالبی نظیر اعلام جاسوس نبودن دری اصفهانی ـ که به جرم جاسوسی برای انگلیس دستگیر ، محاکمه و محکوم به زندان شد ـ بگذاریم ، چه معنایی می دهد ؟!

جناب آقای علوی ! به حول و قوه الهی ، در آینده نزدیکی ، یک دولت جوان و حزب اللهی و انقلابی ، جایگزین دولت پیر و غیر حزب اللهی و غیر انقلابی خواهد شد . آیا بهتر نیست کمی هم به عواقب این اقدامات خود و برخی از اطرافیانتان بیندیشید؟

دیدگاهتان را بنویسید