ضربه به لانه شیطان

اواخر شب یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ، و تنها چند ساعت پس از آنکه مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن از ما سیلی خواهد خورد ، صدای این سیلی در دیرالزور سوریه شنیده شد و توسط ۶ فروند موشک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، جمعی از سرکردگان تروریست های وحشی داعش ، روانه جهنم شدند . این عملیات در انتقام از خون شهدای حادثه تروریستی ۱۷ خرداد جنایتکاران داعش در حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی ، صورت گرفت .

شلیک این موشک ها ، پیام های متعددی به همراه داشت . اولاً ، به خود تروریست های تکفیری فهماند که درگیر شدن با جمهوری اسلامی ایران ، برای آنها هزینه های گزافی دربر خواهد داشت . ثانیاً ، به رژیم آل سعود که اصلی ترین حامی منطقه ای آنها می باشد ، فهماند که در صورت شرارت سعودی ها ، با همین موشک ها می توان به طور دقیق ، کاخ های سلطنتی آل سعود را بر سرشان ویران کرد . ثالثاً ، به دولتمردان کاخ سفید آمریکا این پیام را داد که در برابر طرح تحریم های جدید کنگره آمریکا برای محدود کردن و نابودی توان موشکی ایران ، ما این گونه پاسخ آنها را می دهیم . یعنی نه تنها آزمایش و تست موشک ها را متوقف نمی کنیم ، بلکه آنها را در صحنه عملیات واقعی نیز به کار می گیریم . رابعاً ، به عوامل و دلبستگان آمریکا در داخل کشور ـ که وزیر خارجه آمریکا گفته بود با حمایت از آنها ، قصد تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند ـ فهماند که جان بر کفان سپاه پاسداران ، در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران ، با هیچ کس شوخی ندارند و با کسانی که بخواهند بازیچه دشمن بشوند ، با همین قاطعیت برخورد خواهند کرد . خامساً ، به رژیم صهیونیستی نیز فهماند که در صورت کوچک ترین شرارتی از سوی آنان ، تهدید نابودی تل آویو و حیفا ، بسیار جدی است .  

توان موشکی جمهوری اسلامی ایران که قدرت بازدارنده مهمی در برابر دشمنان به حساب می آید ، نعمت بزرگی است که باید قدر آن را دانست . با این وجود ، آمریکا در چند سال اخیر تلاش بسیاری کرده تا ایران را خلع سلاح موشکی کند . دیدیم که در مذاکرات هسته ای ـ علیرغم نهی صریح مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت مذاکره با طرف های خارجی بر سر مسائل دفاعی کشور ـ جناب آقای ظریف ، نه تنها با وزیر خارجه آمریکا در مورد مسائل دفاعی کشور مذاکره می کند ، بلکه یک محدودیت و تحریم هشت ساله را نیز علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران می پذیرد ، که این نقض آشکار دستور رهبری و یک اقدام کاملاً خلاف امنیت ملی بوده است . در همین رابطه شاهد بودیم که از سال ۹۴ تا کنون ، چند بار بحث برجام ۲ ، با هدف تضعیف و نابودی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران ، از ناحیه برخی افراد مطرح شده است . امری که با مخالفت قاطع مقام معظم رهبری ، تا کنون نتوانسته اند آن را دنبال کنند .

تحریم های جدید طرح شده در کنگره آمریکا نیز دقیقاً نیروی موشکی سپاه پاسداران را هدف گرفته است . عجیب آن که از حدود دو ماه قبل که بحث این تحریم ها در آمریکا علنی شده بود ، برخی مسئولین در داخل کشور نیز ، نیروی موشکی سپاه را هدف تهاجم تبلیغاتی خود قرار دادند ! به یاد داریم که اینان در سخنرانی های تبلیغاتی خود در شهرهای مختلف و همچنین در جلوی دوربین تلویزیون ، به سپاه حمله می کردند که چرا شهرهای زیرزمینی موشکی خود را به نمایش می گذارد و در برابر دشمنان قدرت نمایی می کند ! همچنین با عصبانیت می گفتند که چرا بر روی موشک ها ، شعار نابودی آمریکا و اسرائیل را می نویسید ! جالب است که همین افراد ، تا حدود دو روز ، هیچ موضعی در مورد حمله موشکی سپاه به مقر داعش نگرفته و از حمایت از آن خودداری کردند !

دیدگاهتان را بنویسید